جایگاه و خطوط کلی وظایف روابط عمومی وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی مصوب ۱۳۷۴,۰۳,۲۳

شورای عالی سیاستگذاری تبلیغات دولت در جلسه مورخ ۲۳ /۳/ ۱۳۷۴ خود جایگاه و خطوط کلی وظائف روابط عمومی وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی را به شرح زیر تصویب کرد:

این مصوبه که به تایید ریاست محترم جمهوری رسیده است ، جهت اجرا ابلاغ می شود.

ماده ۱ -واحد روابط عمومی هر وزارتخانه یا سازمان زیرنظر مستقیم بالاترین مقام آن دستگاه اداره می شود

ماده ۲ -در وزارتخانه ها و نیز سازمانهایی که توسط معاونان رئیس جمهور اداره می شود مسوول روابط عمومی با رعایت مقررات ، معاون یا مدیرکل دستگاه می باشد.

ماده ۳– مدیر روابط عمومی در شورای معاونان شرکت می کند. شرکت او در سایر جلسات موکول به نظر رئیس دستگاه است .

ماده ۴– برنامه ریزی و تهیه طرحهای تبلیغاتی . باتوجه به اهداف و وظایف وزارتخانه یا سازمان و نیز اجرای آنها با استفاده از کلیه رسانه ها و راههای دیگر تبلیغی ، به منظور عرضه نظریات و فعالیتهای دستگاه ، آگاهی از افکار عمومی و بهره گیری از مشاوران و متخصصان ارتباط جمعی ، از وطایف عمده روابط عمومی هر وزارتخانه یا سازمان محسوب می گردد.

تبصره- درصورت لزوم ، روابط عمومی وزارتخانه یا سازمان به ایجاد واحد سمعی و بصری می پردازد

ماده ۵ -دولت هزینه های مربوط به روابط عمومی را از هزینه های ضروری وزارتخانه ها و سازمانها تلقی می کندو دستگاهها موظفند حداقل ۵ در هزار بودجه یپشنهادی به سازمان برنامه وبودجه را برای روابط عمومی محسوب و در سازمان برنامه از آن دفاع کنند و هنگام مبادله موافقتنامه با سازمان برنامه و بودجه به ترتیب مقتضی آن را منظور نمایند.

حسن حبیبی – معاون اول رئیس جمهور