واتس آپ؛ محبوبترین اپلیکیشن‌ پیام رسان موبایلی/ فیس بوک در صدر اما اینستاگرام و پینترست در حال رشد

برای نخستین بار پیو درباره استفاده از اپلیکیشن‌های پیام رسان از شرکت کنندگان سوال کرد. طبق نظر پاسخ دهندگان محبوبترین اپلیکیشن‌ها واتس آپ، کیک و آی مسیج(iMessage ) بود که ۳۶ درصد مالکان تلفن‌های همراه هوشمند از آنها استفاده می‌کنند.بر اساس گزارش منتشر شده توسط مرکز تحقیقات پیو، فیس بوک و توییتر به عنوان یک منبع درمیان کاربران، در مقایسه با سرویس‌های دیگر مانند اینستاگرام و پینترست از نظر میزان رشد کاربران در صدر قرار گرفته‌اند.کاوشگران روابط عمومی- بخش بین الملل- معصومه رشیدی:
فیس بوک درحال حاضر توسط هر فردی که به اینترنت دسترسی داشته باشد مورد استفاده قرار می‌گیرد. درحالیکه پیش از آن عمدتا در میان جوانان محبوب بود اما هم اکنون در میان کاربران همه سنین رواج دارد. مهمترین سوال در اینجا این است که آیا به نقطه اشباع خود رسیده است یا خیر؟

فیس بوک در صدر اما اینستاگرام و پینترست در حال رشد
بر اساس گزارش منتشر شده توسط مرکز تحقیقات پیو، فیس بوک و توییتر به عنوان یک منبع درمیان کاربران، در مقایسه با سرویس‌های دیگر مانند اینستاگرام و پینترست از نظر میزان رشد کاربران در صدر قرار گرفته‌اند.
با استناد به نتایج نظرسنجی، پیو می‌گوید سرویس‌های اینترنت توسط ۸۵ درصد بزرگسالان مورد استفاده قرار می‌گیرد درحالیکه گوشی‌های هوشمند توسط ۶۷ درصد آنها استفاده می‌شود. میزان رشد آنهایی که وارد پینترست و اینستاگرام می‌شوند در حال افزایش است. در سه سال گذشته سهم بزرگسالان آنلاین در استفاده از هر دو پلت‌فرم دو برابر شده است. پینترست در سال ۲۰۱۲ توسط ۱۵ درصد از بزرگسالان آنلاین استفاده می‌شد اما این میزان به ۳۱ درصد رشد یافته است. همچنین استفاده از پینترست از میزان ۱۳ درصد در سال ۲۰۱۲ اخیرا به ۲۸ درصد رسیده است.
پیو که ردیابی شبکه‌های اجتماعی را در حدود سه سال قبل آغاز کرد، به کاهشی در استفاده از شبکه لینکداین اشاره کرد اما ادعا می‌کند که سایت‌های شبکه‌های حرفه‌ای هنوز توسط ۲۲ درصد از افراد به صورت روزانه بازدید می‌شود. بر طبق تحقیقات پیو، فیس بوک هنوز محبوب‌ترین سایت شبکه اجتماعی است. ۷۲ درصد از افراد بزرگسال آنلاین ازاین پلت‌فرم استفاده می‌کنند و در میان زنان و بزرگسالان در گروه سنی ۱۸ تا ۲۹ سال بسیار محبوب است.

پیدایس اپلیکیشن‌های پیام رسان موبایلی
برای نخستین بار پیو درباره استفاده از اپلیکیشن‌های پیام رسان از شرکت کنندگان سوال کرد. طبق نظر پاسخ دهندگان محبوبترین اپلیکیشن‌ها واتس آپ، کیک و آی مسیج(iMessage ) بود که ۳۶ درصد مالکان تلفن‌های همراه هوشمند از آنها استفاده می‌کنند و اسنپ چت یا ویکر، سرویس‌های پیام رسان موقتی، فقط توسط ۱۷ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی استفاده می‌شدند.
پیو گفت: “نتایج این گزارش پیدایش سریع و قابل توجه انواع مختلف ابزارهای ارتباطی در جهت خدمت به نیازهای اجتماعی متفاوت را منعکس می‌کند».
محبوبیت این اپلیکیشن‌های چت در میان بزرگسالان جوان در حال افزایش است. دلیل این محبوبیت در مقایسه با فید خبری فیس بوک یا تایم لاین توییتر این است که تعامل اجتماعی خصوصی توسط این اپلیکیشن‌ها بسیار بهتر صورت می‌گیرد. از طرف دیگر وقتی از این برنامه‌ها استفاده می‌شود در تماس بودن با دیگران و ایجاد ارتباط آسان‌تر می‌شود .

منبع انتشار: کاوشگران روابط عمومی