پیگیرىهاى روانشناسى نشان مىدهد تا ۷۵% هزینههای ناپیدا و ناخواسته در سازمانها به ارتباطات غیر موثر ربط دارد.
«فرد لوتانز» ۴۵۰ مدیر را مورد مطالعه قرار داده و به این نتیجه رسید که مدیران اثربخش، مدیرانی هستند که ارتباطات قویتری با کارکنان خود دارند.
ویژگی مدیران ارتباط گر اثربخش:
الف) تحقق اهداف سازمان با استانداردهای کمی و کیفی بالا.
ب) ایجاد رضایت و تعهد کاری در کارکنان
فردی که نتواند با مجموعه اش ارتباط برقرار کند، ناموفق نخوانید، بلکه بهتراست بگوئید او اصلا در سازمان وجود ندارد.