نقش روابط عمومی در تخریب نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا!

✍سیدحسین قوامی

#روابط_عمومی مجموعه‌ای از اقدامات و کوشش‌های حساب‌شده‌ای است که هر سازمان برای برقراری ارتباطات موثر و هدفمند با گروه‌هایی که با آن در ارتباط اند انجام می‌دهد.

اگر این اقدامات به صورت دقیق و درست طراحی و اجرا شود، می‌تواند به تقویت #اعتبار و #برند سازمان منجر شده و اگر حرفه‌ای و حساب شده نباشد، نه تنها ارزش افزوده‌ای برای سازمان ایجاد نمی‌کند، بلکه به تخریب تصویر سازمان نیز می‌انجامد.

یکی از کانال‌های #ارتباطات_غیر_کلامی در روابط عمومی، طراحی و انتشار #پوستر است. پوستر نوعی اعلان خبری است برای بیان رویدادها در موضوعات مختلف که وظیفه انتقال اطلاعات را در کوتاه‌ترین زمان بر عهده دارد. اگر هر کدام از المان‌های موثر در طراحی پوستر مانند رنگ، فرم، فونت و… حساب شده نباشد، ارزش و اعتبار هر سازمانی را خدشه‌دار کند.

برای مثال روز ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۱ (۲۷ شهریور ۱۴۰۰) فرماندهی جنوبی ایالات متحده آمریکا با انتشار پوستری روز نیروی هوایی را تبریک گفت. در حالی که در پوستر منتشر شده از #نماد_تصویری یا #پیکتوگرام سه جنگنده روسی سوخو-۲۷ استفاده شده بود!

اینجاست که نقش و اهمیت یک روابط عمومی حرفه‌ای در تقویت یا تضعیف اعتبار یک سازمان بیش از پیش به چشم می‌آید و مشخص می‌شود که کوچکترین فعالیت یک روابط عمومی تا چه حد می‌تواند مهم و تاثیرگذار باشد. بنابراین بی‌دلیل نیست که حرفه روابط عمومی همواره جزو حساس‌ترین و پر استرس‌ترین مشاغل جهان قرار گرفته است.