آمار استفاده از شبکه های اجتماعی

با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۱۴میلادی، مرکزSocial Media Today مهم‌ترین آمار و ارقام مربوط به شبکه‌های اجتماعی در یک سال گذشته را به قرار زیر منتشر کرده است

به گزارش  کاوشگران روابط عمومی به نقل از برسام، از نخستین باری که کاربران تمایل به حضور در شبکه‌های اجتماعی پیدا کردند، مدت زیادی نمی‌گذرد. اما در فاصله همین چند سال شبکه‌های اجتماعی به مهم‌ترین هدف و عامل اصلی حضور کاربران در دنیای مجازی تبدیل شده‌اند و کارشناسان در پایان یک بررسی جدید دریافتند پرکاربردترین نرم‌افزار در دستگاه‌های موبایلی را ابزارهای مخصوص شبکه‌های اجتماعی تشکیل می‌دهند .

به همین دلیل با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۱۴میلادی، مرکزSocial Media Today مهم‌ترین آمار و ارقام مربوط به شبکه‌های اجتماعی در یک سال گذشته را به قرار زیر منتشر کرده است .

مهمترین آمار شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۱۴

آمارهای کلی

– بیش از ۹۷درصد جست‌وجوهای کاربران در شبکه‌های اجتماعی به کسب‌وکارها و فروشگاه‌های آنلاین مربوط می‌شود .

– ۶۸درصد مشترکان شبکه اجتماعی Google+ مذکر هستند و در مقابل ۸۰درصد مشترکان Pinterest را زنان تشکیل می‌دهند .

– ۸۰درصد مدیران بر این باورند که شبکه‌های اجتماعی نقش بسیار مهمی در بازاریابی و معرفی برند آنها ایفا می‌کنند .

– ۷درصد مردم آمریکا تاکنون نام فیس‌بوک را هم نشنیده‌اند و ۴۱درصد آنها اعلام کردند حتی یک بار هم نام LinkedIn را نشنیده‌اند .

– ۸۲درصد کاربران بزرگسال اینترنتی در آمریکا دست‌کم در یک شبکه اجتماعی عضو هستند که این رقم در سال ۲۰۱۲میلادی ۶۷درصد و در سال ۲۰۰۵هم ۸درصد اعلام شده بود .

– ۷۱درصد مشتریانی که روی شبکه اجتماعی از برند محبوب خود پاسخ دریافت می‌کنند، استفاده از خدمات آن را به دیگر کاربران هم توصیه می‌کنند .

– ۶۵درصد مدیران ارشد شرکت‌ها اعلام کردند سازمان آنها از ابزارهای مخصوص رسانه‌های اجتماعی برای فهم هرچه بهتر بازار استفاده می‌کند، ۴۵درصد بر ارتقای فعالیت‌های عملیاتی خود به‌واسطه شبکه‌های اجتماعی تاکید کردند و ۴۵درصد هم گفتند که حضور کارمندان در این قبیل فضاها هوش آنها را ارتقا می‌دهد .

– به طور میانگین هر دقیقه ۷۰۰لینک ویدیویی در یوتیوب روی شبکه اجتماعی توییتر منتشر می‌شود و مشترکان فیس‌بوک در مجموع روزانه به اندازه ۵۰۰سال تصویر ویدیویی تماشا می‌کنند .

– ۶۰درصد مشترکان LinkedIn روزانه روی یک آگاهی تبلیغاتی کلیک می‌کنند و ۴۷درصد مراکز بازاریابی دست‌کم توانسته‌اند یک مشتری روی LinkedIn پیدا کنند .

– ‌۷۰درصد برندها روی Google+ صفحه شخصی دارند که این رقم در فصل آخر ۲۰۱۲چهار درصد گزارش شده بود .

– ‌۶۹درصد برندها روی Pinterest حضور دارند که این رقم در فصل آخر ۲۰۱۲، ۱۰درصد بود .

– ‌۹۳درصد تحقیقات آنلاین از داخل جست‌وجوگرهای اینترنتی آغاز می‌شود و ۶۸درصد مشتریان قبل خرید کالا محصول مورد نظر خود را روی شبکه اجتماعی بررسی می‌کنند .

– ۸۶درصد شرکت‌ها شبکه اجتماعی را ابزاری آسان برای بازاریابی می‌دانند و ۴۱درصد ابزارهای اجتماعی مخصوص ارتباط با مشتری به‌کار می‌روند .

– ‌۴۰درصد بازاریابان از Google+ استفاده می‌کنند، ۷۰درصد قصد دارند چیزهای بیشتری از این شبکه اجتماعی یاد بگیرند و ۶۷درصد هم برنامه‌هایی برای افزایش فعالیت‌های خود در این فضا دارند .

– ‌۴۲درصد کاربران به‌صورت مرتب مشخصات خود در LinkedIn را به‌روز می‌کنند .

– ‌هر ثانیه ۸هزار کاربر یک لینک یا عکس را در اینستاگرام لایک می‌کنند .

– شبکه‌های اجتماعی حجم فعالیت مراکز بازاریابی را دو برابر کرده‌اند و در افزایش سود آنها هم دخیل بودند .

– زنان بیش از مردان صفحات مربوط به برندها در شبکه‌های اجتماعی را نگاه می‌کنند .

آمارهای سازمانی

– ۷۷درصد از ۱۰۰شرکت برتر جهان که نام آنها در فهرست Fortune Global 100 منتشر شده است روی توییتر صفحه اختصاصی دارند .

– ۴۷درصد از ۱۰۰شرکت برتر جهان در فهرست مذکور روی Google+ حضور دارند .

– بیش از یک‌سوم شرکت‌های حاضر در فهرست Fortune 500 حساب کاربری خود در Google+ را فعال کرده‌اند .

– ۷۰درصد شرکت‌های حاضر در فهرست Fortune 500 روی فیس‌بوک صفحه اختصاصی دارند و ۹مورد از ۱۰شرکت برتر جهان فیس‌بوکی هستند .

– پنج شبکه اجتماعی برتر برای سازمان‌های جهان به‌ترتیب LinkedIn ، توییتر، فیس‌بوک، یوتیوب و Google+ هستند .

– از ۵۰۰شرکت برتر در کشور آمریکا تنها ۲۸مورد در توییتر صفحه اختصاصی دارند و فقط ۱۹درصد آنها به صورت فعال این صفحه را مورد استفاده قرار می‌دهند .

– ۶۸درصد مدیران شرکت‌هایی که نام آنها در فهرست Fortune 500 موجود است هیچ سیاستی برای آنچه در صفحه خود در شبکه اجتماعی منتشر می‌شود در اختیار ندارند .

– در محور امتیازبندی ۱تا ۱۰نیمی از شرکت‌ها به میزان فعالیت خود در شبکه‌های اجتماعی امتیاز ۳دادند، ۳۱درصد امتیاز ۴تا ۶را برای خود مناسب دانستند و ۱۷درصد هم امتیاز بالای ۷درصد را صلاح دیدند .

– از نظر بخش‌های مختلف سازمان، کارمندان بخش بازاریابی با ۷۸درصد بیش از بقیه در شبکه اجتماعی حضور دارند و پس از آن کارمندان بخش IT با ۶۴درصد، کارمندان بخش فروش با ۶۳درصد، کارمندان مربوط به خدمات مشتری با ۶۲درصد، کارمندان بخش عملیاتی با ۴۶درصد و کارمندان چرخه توزیع کالا با ۳۶درصد قرار می‌گیرند .

– بیش از ۴۰درصد سازمان‌ها موفقیت خود نزد مشتریان را مدیون حضور در شبکه‌های اجتماعی می‌دانند .

آمارهای موبایلی

– ۵۰درصد کلیک‌ها روی تبلیغات شبکه‌های اجتماعی در دستگاه‌های موبایلی به‌صورت تصادفی انجام می‌شود .

– تصاویر ویدیویی موبایلی بیشترین مطلبی هستند که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند .

– ۳۵درصد سازمان‌ها قصد دارند بودجه خود برای تبلیغات در نسخه موبایلی شبکه‌های اجتماعی را افزایش دهند .

– فیس‌بوک ۱۳درصد از درآمدهای تبلیغات موبایلی در سال ۲۰۱۴را به خود اختصاص داده است .

– ۲/۴میلیارد نفر از دستگاه موبایلی خود برای ورود به شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند .

آمارهای فیس‌بوکی

– ۷۹درصد ورود به شبکه‌های اجتماعی در طول روز مربوط به فیس‌بوک می‌شود، ۱۲درصد مخصوص Google+ و ۴درصد هم مربوط به توییتر می‌شود .

– مشترکان فیس‌بوک روزانه بیش از ۵/۲میلیارد محتوای جدگانه روی این شبکه اجتماعی منتشر می‌کنند .

– ۷۰درصد مراکز بازاریابی از روی فیس‌بوک مشتریان مورد نظر خود را پیدا می‌کنند .

– ۲۰درصد از تمام صفحات اینترنتی که در طول روز مشاهده می‌شود، مربوط به فیس‌بوک است .

– محتوای منتشر شده روی فیس‌بوک کمتر از ۲۵۰حرف ۶۰درصد بیشتر مخاطبان را جذب می‌کند .

– اگر تعداد حروف مطلبی را که روی فیس‌بوک می‌نویسید به کمتر از ۸۰حرف برسانید، بیشترین لایک را می‌گیرید .

– تاکنون بیش از ۱۰میلیارد ابزار کاربردی مربوط به فیس‌بوک ساخته شده است .

– سه‌چهارم مشترکان فیس‌بوک معادل ۷۵۰میلیون نفر از طریق دستگاه موبایلی وارد این شبکه اجتماعی می‌شوند .

– حدود ۲۰۰میلیون نفر از مشترکان فیس‌بوک فقط گوشی هوشمند دارند .

– ۲۳درصد مشترکان این شبکه اجتماعی روزانه بیش از پنج بار به صفحه شخصی خود سر می‌زنند .

– بیش از ۲/۱میلیارد نفر از مردم جهان در فیس‌بوک حضور دارند .

– روزی ۳۵۰هزار عکس روی فیس‌بوک منتشر می‌شود .

آمارهای توییتری

– ۳۴درصد مراکز بازاریابی موفقیت خود را مدیون توییتر هستند .

– برای آنکه کلیک بیشتری روی توییت شما شود، متن خود را با کمتر از ۱۰۰حرف تنظیم کنید و آن را بین ساعت ۱تا ۴عصر به‌اشتراک بگذارید .

– توییتر ۳۲درصد ترافیک در شبکه‌های اجتماعی را از آن خود کرده است .

– ۱۸درصد بزرگسالان آمریکایی در توییتر عضو هستند که این رقم نسبت به سال ۲۰۱۰دو برابر شده است .

– ۸۱درصد مشترکان توییتر همان روز که از طرف دوست خود پیغام دریافت می‌کنند، به آن پاسخ می‌دهند .

– روزانه بیش از ۴۰۰میلیون توییت منتشر می‌شود .

– ۵۰درصد از شرکت‌های فناوری بزرگ جهان در توییتر صفحه اختصاصی دارند .

– برای توییت‌هایی که یک لینک اینترنتی هم شامل می‌شوند تنظیم متن با ۱۲۰حرف بهترین حالت است .

– توییت‌هایی که هشتگ(#) دارند ۲۱درصد بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند .

– حدود ۲۰میلیون حساب کاربری در توییتر جعلی است .

– از هر حساب کاربری به‌طور معمول ۲۰۸توییت منتشر می‌شود .

– توییتر محبوب‌ترین شبکه اجتماعی برای افراد ۵۵تا ۶۴سال محسوب می‌شود .

آمارهای Google+

– بیش از ۵۰۰میلیون نفر در Google+ عضو هستند و یک‌چهارم آنها کاربر فعال هستند .

– بیش از ۶۷درصد مشترکان این شبکه اجتماعی مرد هستند .

– ۸۰درصد مشترکان Google+ دست‌کم هفته‌ای یک بار به حساب کاربری خود سر می‌زنند و ۶۰درصد آنها کاربر فعال هستند .

– کلید +۱در طور هر روز بیش از پنج میلیون بار زده می‌شود .

– تصاویر متحرک مبتنی بر پسوند GIF بیشترین محبوبیت را دارند و پست‌ها معمولا چنین عکس‌هایی را شامل می‌شوند .

 آمارهای LinkedIn

– این شبکه اجتماعی حدود ۳۰۰میلیون عضو فعال دارد .

– تاکنون بیش از ۵/۱میلیون گروه کاری فعال در LinkedIn راه‌اندازی شده است .

– ۲۷درصد مشترکان LinkedIn از طریق دستگاه موبایلی وارد این پلتفرم می‌شوند .

– ۵۰درصد مشترکان LinkedIn مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد دارند .

– بیش از سه میلیون صفحه اختصاصی در LinkedIn مربوط به شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌شود .

– مطالب منتشر شده در این شبکه اجتماعی بیش از یک میلیارد بار مورد تایید قرار گرفته‌اند .

 آمارهای اینستاگرام

– هم‌اکنون حدود ۱۵۰میلیون نفر از مردم جهان در این شبکه اجتماعی عضو هستند .

– تاکنون بیش از ۱۶میلیارد عکس در اینستاگرام به‌اشتراک گذاشته شده است .

– به‌طور میانگین هر مشترک اینستاگرام ۴۵عکس به‌اشتراک می‌گذارد .

– در اینستاگرام هر ثانیه ۱۰۰۰کامنت گذاشته می‌شود .

– در ۲۴ساعت نخست راه‌اندازی اینستاگرام بیش از پنج میلیون تصویر ویدیویی روی آن منتشر شد .

– در هر روز بیش از پنج میلیون عکس روی این شبکه اجتماعی به‌اشتراک گذاشته می‌شود .

آمارهای یوتیوب

– هر دقیقه بیش از ۷۰۰لینک ویدیویی یوتیوب در توییتر به‌اشتراک گذاشته می‌شود .

– روزانه بیش از ۵۰۰سال تصویر ویدیویی یوتیوب در فیس‌بوک تماشا می‌شود .

– هر دقیقه معادل ۱۰۰ساعت تصویر ویدیویی جدید در یوتیوب منتشر می‌شود .

– ۹۹درصد کاربران آنلاین آمریکا از یوتیوب استفاده می‌کنند که این رقم در سال ۲۰۱۲حدود ۹۳درصد بود .

آمارهای Pinterest

 ۹۰ درصد کاربران آنلاین آمریکایی به‌خصوص فروشندگان و صاحبان مشاغل در این شبکه اجتماعی حضور دارند .

  ۸۳٫۸درصد از برندهای لوکس یک صفحه اختصاصی در Pinterest دارند .

– ۶۹درصد تمام برندهای جهان در Pinterest حضور دارند که این رقم در پایان سال ۲۰۱۲میلادی ۱۰درصد بود .

– یک‌چهارم زنان و پنج درصد مردان آمریکایی در این شبکه اجتماعی حضور دارند .

این‌ها آمار و ارقام جالبی به‌نظر می‌رسند که مرور آنها میزان فعالیت مردم در دنیای مجازی را بازگو می‌کند. اما اگر اندکی دقیق‌تر به این مساله نگاه کنیم درخواهیم یافت که شبکه اجتماعی این روزها به رکن اصلی زندگی مردم تبدیل شده است و با دقت کافی می‌تواند به نفع کاربران جهانی مورد استفاده قرار گیرد و مزایای فراوانی را برای آنها به همراه بیاورد