همه تعاریفی که از “سیستم” ارائه شده، کم و بیش در برگیرنده این مفهوم است که “سیستم، مجموعه ای از اجزای به هم پیوسته و هماهنگ است که در راستای یک هدف مشخص فعالیت می کند” بنابراین تا وقتی که منابع انسانی و کارکنان یک سازمان در مورد هدف اصلی و نهایی آن سازمان اشتراک نظر نداشته باشند، دستیابی به ماموریت، اهداف و استراتژی های از پیش طراحی شده، کاری دشوار و هزینه بر است.
راز موفقیت شرکت تویوتا نیز در این است که به یک سیستم تبدیل شده است و همه کارکنان آن خود را جزیی از این سیستم می بینند که برای ساخت خودرو فعالیت دارد.
راز موفقیت شرکت تویوتا نیز در این است که به یک سیستم تبدیل شده است و همه کارکنان آن خود را جزیی از این سیستم می بینند که برای ساخت خودرو فعالیت دارد.