راه‌ های ایجاد یک کمپین بازاریابی یکپارچه موفق

در حالی‌که هیچ فرمولی برای ایجاد کمپین بازاریابی یکپارچه موفق وجود ندارد، مراحلی وجود دارد که کسب‌وکارها و بازاریابان می‌توانند به وسیله‌ی آن مخاطبان خود را به حداکثر برسانند .

امروزه بازاریابان در مورد این‌که کجا و چگونه محصولات و خدمات‌شان را ترویج و یا تبلیغ کنند، انتخاب‌های بیشتری دارند . علاوه بر روش‌های سنتی، مانند تبلیغات چاپی و بازاریابی مستقیم شما باید از بازاریابی ایمیل، تبلیغات مبتنی بر وب و رسانه‌های اجتماعی متعدد مانند فیسبوک، توییتر، یوتیوب و همچنین تلفن همراه استفاده کنید .

در حالی‌که هیچ فرمولی برای ایجاد کمپین بازاریابی یکپارچه موفق وجود ندارد، مراحلی وجود دارد که کسب‌وکارها و بازاریابان می‌توانند به وسیله‌ی آن مخاطبان خود را به حداکثر برسانند .

 گام اول: درک روشنی از مخاطبان خود داشته باشید .

Linda Pophal مشاور ارتباطات بازاریابی و ارتباطات استراتژیک می‌گوید : این مهم است که مخاطبان خود را به لحاظ دموگرافیک و سایکوگرافیک (نگرش‌ها، منافع و رفتارها) به وضوح شناسایی کنید و بهترین کانال‌های ارتباطی که از طریق آن‌ می‌توانید به آن‌ها برسید را پیدا کنید .

Yusuf Bhana مدیر بازاریابی دیجیتال می‌گوید: از خودتان و تیم‌ بازاریابی خود بپرسید: مشتریان هدف شما چه کسانی هستند؟ انگیزه آن‌ها چیست؟ آن‌ها چگونه دوست دارند با شما ارتباط برقرار کنند؟ کدام روزنامه‌ها و مجلات را به طور منظم می‌خوانند؟ در مورد چه چیزهایی صحبت می‌کنند؟ همه این پرسش‌ها باید قبل از توسعه‌ی استراتژی بازاریابی یکپارچه شما پاسخ داده شوند .

 

گام دوم: کانال خودتان را انتخاب کنید .

Bhana هم‌چنین می‌گوید: علاوه بر این‌که در مورد کانال‌هایی که مشتریان‌تان در آن حضور دارند تحقیق می‌کنید، از خودتان در مورد نقاط قوت و ضعف کانال‌ها بپرسید؟ چگونه آن‌ها مرا در رسیدن به اهداف کسب‌وکارم کمک خواهد کرد؟ او می‌گوید به جای تمرکز بر همه‌ی کانال‌ها به صورت همه‌وقت، بهتر است روی یک کانال موثر تمرکز کنید .

 

گام سوم :

Andrew Stanten می‌گوید: مطمئن باشید که هویت بصری شما سازگار است. هویت بصری به مراتب بیش از لوگوی شما است. همه چیز باید با هم سازگار باشد اعم از طراحی، لوگو، گرافیک، فونت و رنگ‌ها. او می‌گوید شخص باید به هنگام خواندن خبرنامه الکترونیکی و یا بروشور یک اتصال بصری فوری با وب‌سایت برقرار کند .

 

گام چهارم: ایجاد محتوای سازگار و واضح

پیام‌های بازاریابی شما باید واضح، متقاعدکننده و سازگار باشند. علاو بر آن هر محتوایی را که توسعه دادید بهتر است گزیده‌ای از آن را در لینکدین به اشتراک بگذارید و جملات کوتاهی از آن را توئیت کنید .

 

گام پنجم: مطمئن باشید که پیام شما یکپارچه است .

از هر عنصر کمپین بازاریابی خود اطمینان حاصل کنید که در راستای اهداف اصلی شما باشد. آیا هدف شما از یک وب‌سایت(خرید، رزرو، اشتراک ایمیل، اشتراک بلاگ RSS وغیره) و یا یک شبکه اجتماعی مانند فیسبوک و توئیتر(برای تعامل) با اهداف اصلی شما یکپارچه شده است .

 

گام ششم: مطمئن باشید که تیم بازاریابی شما هماهنگ با سازمان کار می‌کند .

Lauren Witte می‌گوید: اگر شما نفرات مختلفی از یک تیم هستید که بر روی پروژه‌های مختلف به صورت یکپارچه کار می‌کنید، جلساتی را برگزار کنید تا مطمئن شوید همه‌ی اعضای تیم در یک راستا هستند و پیام پشت کمپین سازگار است. برای اطمینان از برندینگ خودتان باید یک نگاه منسجم را در سراسر کانال احساس کنید .

 

گام هفتم: پیگیری را فراموش نکنید .

دیلن ویتمن می‌گوید: قرار دادن تجزیه و تحلیل ترافیک مناسب و روش‌هایی که باعث دستیابی شما به این نتایج شده است، جنبه‌ای از کمپین‌های بازاریابی یکپارچه است .


منبع: آی بازاریابی