اولین نشست انجمن بین المللی روابط عمومی در خاورمیانه برگزار می شود

برای نخستین بار در خاور میانه، امارات متحده عربی (UAE )، نشست روابط عمومی ایپرا ( انجمن بین المللی روابط عمومی) را که قرار بود سال ۲۰۱۴ بر گزار شود ،در سال ۲۰۱۵میزبانی خواهد کرد. این نشست توسط انجمن بین المللی روابط عمومی – شعبه خلیج فارس (IPRA-GC) سازماندهی شده و در هتل فیرمونت باب البحر در ابوظبی برگزار می‌شود.

کاوشگران روابط عمومی- بخش بین الملل- معصومه رشیدی:  این همایش با عنوان”استراتژی‌های رسانه ای جدید برای روابط عمومی” در روزهای ۲۵ و ۲ مارس  ۲۰۱۵ در ابوظبی برگزار می‌شود و یکی از رویدادهای برجسته برای بحث در مورد آخرین رویه‌ها، عملکرد‌ها و فرصت‌های توسعه در صنعت روابط عمومی و ارتباطات خواهد بود. این نشست بهترین شیوه‌ها و تجربیات رسانه ای جدید منطقه ای و بین المللی در خاور میانه را برجسته خواهد کرد و انتظار می رود بیش از ۳۰۰ مدیر کسب و کار محلی و بین المللی، نمایندگان رسانه‌ها، روابط عمومی و کارشناسان ارتباطات که در این نشست حضور یابند.

نشست روابط عمومی ایپرا هر دو یا سه سال برگزار می‌شود و متخصصان رسانه و ارتباطات از سراسر جهان برای بحث درمورد موضوعات مختلف روابط عمومی گرد هم می‌آیند. این نشست یک موفقیت بزرگ در دو دوره برگزار شده در لندن در سال ۲۰۱۰ و جاکارتا در سال ۲۰۱۲ به دست آورده است.

“فیصل الزهرانی رییس انجمن بین المللی روابط عمومی – شعبه خلیج فارس (IPRA-GC) گفت: «امارات متحده عربی به عنوان یک قطب مهم منطقه ای برای رسانه‌ها و بخش‌های روابط عمومی رشد کرده است . سازمان رسانه‌ای Major Arab ، کارگاهی در امارات متحده عربی برپا کرده است و برخی از معتبرترین سازمان‌های رسانه‌ای جهانی دفاتر منطقه ای در این کشور گشود‌ه اند».

«واگذاری میزبانی این نشست به ابو ظبی برای اولین بار در خاورمیانه نشان می‌دهد که علاقه به مباحث روابط عمومی و ارتباطات در این منطقه رو به رشد است به ویژه در این زمان که زمان تغییرات فوق العاده است. این نشست نوری از تحول را در رسانه‌ها از جمله تاثیر رسانه‌های جدید در رسانه‌های سنتی و دیگر مسائل مربوطه برخواهد افروخت».

نشست روابط عمومی ایپرا شامل تعدادی جلسات و کارگاه‌های آموزشی است که بر منافع و موانع رسانه‌های جدید به عنوان چالش پیش روی متخصصان روابط عمومی در خلیج فارس و جهان تاکید می‌کند. این نشست بر جوانان و دانشجویان در رشته روابط عمومی تمرکز می‌کند. اولین کارگاه منطقه ای جوان محور تحت عنوان «کافه جوانان» به دنبال ترویج نقش جوانان در تدوین استراتژی‌های رسانه ای جدید و ارزیابی اهمیت آنها برای نسل بعدی خواهد بود.

عادل حصین الربیع نایب رییس انجمن بین المللی روابط عمومی – شعبه خلیج فارس گفت: «افراد جوان پایه و رکن رشد منطقه ای بخش رسانه هستند؛ آنها هدف اصلی تمام برنامه‌ها و اقدامات برای توسعه صنعت روابط عمومی و ایجاد ظرفیت برای کارمندانش هستند وبنابراین ایده این نشست تمرکز برجوانان است».

او افزود: «برگزاری این نشست در راستای چشم انداز رهبری عاقلانه ما و چشم انداز ۲۰۳۰ ابوظبی است که اهدافش توسعه و غنی سازی صنعت رسانه در امارات متحده عربی است».

شعبه خلیج فارس انجمن بین المللی روابط عمومی یک سازمان غیر انتفاعی و بزرگترین انجمن متخصصان روابط عمومی در شش کشور شورای همکاری کشورهای خلیج فارس (GCC ) در هر دو بخش مشتری و آژانس است.

 

منبع: www.iprasummit.com