تبلیغات متفاوت شهر موشها

شیوه اطلاع رسانی و تبلیغات متفاوت درباره فیلم “شهر موشها” که در تاریخ سینمای ایران کم سابقه است، توجه کارشناسان رسانه را به این پروژه جلب کرده است.

چند ماه پیش، وب‌سایت اطلاع‌رسانی پروژه‌ سینمایی شهر موشها با نام “خبرگزاری موشنا” آغاز به کار کرد. مرضیه برومند در این باره گفته است: “در این خبرگزاری خودمان با خودمان مصاحبه می‌کنیم و عکس‌های جدید روی سایت این خبرگزاری قرار می‌دهیم.”

به نوشته این سایت، خبرگزاری موشنا تنها مرجع رسمی خبری پروژه‌ سینمایی شهر موشها است.

در این وبسایت همچنین افراد می توانند با ثبت نام خود به عنوان موشوند (شهروند افتخاری شهر موشها)، از اخبار و رویدادهای ویژه فیلم باخبر شوند و در مراسم رونمایی فیلم در شهرهای مختلف شرکت کنند.

در اقدامی دیگر، شخصیت‌های عروسکی شهر موشها از چهره های شناخته شده ایرانی دعوت کرده اند که به عنوان موشوند ثبت نام کنند. رضا عطاران٬ فرهاد آییش٬ محمدرضا هدایتی ٬ سحر دولت‌شاهی٬ ویشکا آسایش٬ امید روحانی و علیرضا خمسه، همایون شجریان و جواد خیابانی از جمله موشوندهای معروف اند.

تیرماه امسال، تهیه کنندگان این فیلم، نشست خبری متفاوتی با حضور عوامل برگزار کردند که در آن، خبرنگاران و کودکان حاضر در سالن، یک سبد گردو، لیوانی با تصاویر شخصیت‌های شهر موش‌ها، عروسک کپل، بسته سریال “مدرسه موش‌ها” و فیلم “شهرموش‌ها” هدیه گرفتند.

تهیه کنندگان “شهر موشها” با بهره گیری از مزیت منحصر به فرد این فیلم که بیش از هر چیز “وجود خاطرات جمعی ایرانیان از موشهای مدرسه و شهر موشها” است، ویدئوهایی ساخته اند که در آنها می شود علاقه و انس چند نسل از شخصیت های مشهور ایرانی را با آنها مشاهده کرد.

در ویدئویی با عنوان کلیک فکر می کنید موشهای شهر موشها چه کاره شده اند که در سایت خبرگزاری موشنا منتشر شده، احمد مسجد جامعی، وزیر اسبق ارشاد و رئیس شورای شهر، ابوالحسن داوودی، کارگردان، رضا عطاران، بازیگر، عادل فردوسی پور، مجری برنامه ۹۰، گیتی خامنه، مجری برنامه کودک در سال های دهه ۶۰، و داوود محمدی، سردبیر روزنامه شرق درباره آینده کپل، نارنجی، خوشخواب و چند شخصیت دیگر این مجموعه حرف زده اند.

در ویدئویی دیگر چهره های فرهنگی، هنری از جمله خشایار دیهیمی، فرهاد آئیش، جواد دلیری، سحر دولتشاهی، همایون شجریان، آتیلا پسیانی، علی اصغر سیدآبادی، علیرضا خسمه، رویا تیموریان، صابر ابر و محمدرضا هدایتی تیتراژ فیلم شهرموشها را می خوانند.