اگر مشاور رسانه ای قالیباف بودم …


انتشار ویژه نامه نوروزی همشهری با عکس تمام قد قالیباف بر روی جلدش اتفاق ناخوشایندی در فضای رسانه ای کشور است و قطعا سهمی در افزایش محبوبیت او ندارد.

با خودم فکر می کردم اگر سیدحسین قوامی مشاور رسانه ای قالیباف بود، حتما  و قطعا مانع این اتفاق غیر حرفه ای می شد! بنابراین با این فکر، خود را مشاور رسانه ای قالیباف تصور کردم و به بحث و جدل با دکتر پرداختم تا ایشان را با ادله محکم و بحث مستدل از این اقدام بر حذر دارم!

قوامی: دکتر! زحمات و تلاش شبانه روزی شما بر کسی پوشیده نیست، اما باید توجه کنین که دوره تبلیغات مستقیم گذشته؛ حالا دیگه نه تنها تبلیغات مستقیم بی اثر شده، بلکه ممکنه تاثیر معکوس هم داشته باشه…

قالیباف: من اصلا اهل تبلیغات نیستم! ما اگه اهل تبلیغات بودیم که تو انتخابات ریاست جمهوری، اونطوری نمیشد! من فقط میخوام از دستاوردها و تلاش های نیروهای خدوم و جهادگر شهرداری تشکر کنم تا به مردم گفته بشه که با توکل به خدا و عنایت حضرت ولیعصر(عج) و در ظل توجهات مقام معظم رهبری چه مجاهدت هایی انجام شده.

قوامی: همین «گفتن»، یعنی پخش کردن، منتشر کردن، یعنی تبلیغ کردن! حالا درسته نمی خواید تبلیغ کالا انجام بدین، یعنی محصولی ندارین که بخواید بفروشین و برای فروشش تبلیغ کنین، ولی شما میخواید پروپاگاندا کنین، یا اصلا تبلیغ خدمات کنین و خدمات خودتون رو به مردم معرفی کنین، اما این راهش نیست! تبلیغ مستقیم با ذائقه مردم تناسب نداره و مردم پس می زنن! شما اگه میخواین زحمات و خدمات پرسنل خدوم شهرداری را برای مردم تشریح کنین، بهتره که روی جلد رو به یه عکس خوب و جذاب از پروژه های بزرگ شهرداری مثل پل صدر یا مجموعه پروژه های افتتاح شده در سال ۹۲ اختصاص بدین و با تشریح عظمت کار انجام شده، خود به خود حجم زحمات انجام شده هم مشخص میشه و مردم در جریان زحمات همکاران شما قرار می گیرن …

قالیباف: آخه ما میخوایم بگیم حلقه مفقوده امروز نظام اسلامی، مدیریت جهادیه. مقام معظم رهبری هم تاکید فرمودند راه نجات از مشکلات و فائق اومدن بر مسائل تاسی به مدیریت جهادیه. پس ما میخوایم مدیریت جهادی رو به عنوان یک فرهنگ که برگرفته از فرهنگ جبهه و جهاد و شهادته، به مردم معرفی کنیم و بگیم که مدیر جهادی باید خودش رو در مرکز سختی‌ها و گرفتاری‌ها قرار بده و میدون رو خالی نکنه. می خوایم بگیم مدیر جهادی …

قوامی: دکتر جان! هر کاری راهی داره! شما اگه میخوای در مورد مدیریت جهادی یا حتی مدیر جهادی هم صحبت کنی، باید دستاوردها و خدمات این مدیریت رو بگی و در مورد اثراتش بر زندگی مردم حرف بزنی. مثلا در مورد اثرات افتتاح اتوبان امام علی یا پل صدر بر رفت و آمد مردم و راحتی اونا حرف بزنی. یا اصلا چرا شما حرف بزنی؟! بهتره چهارنفر رو بفرستی سراغ مردم و از خودشون بپرسی و به نقل از اونا بنویسی که پروژه های افتتاح شده چه تاثیر مثبتی تو زندگیشون داشته! این تاثیرش خیلی بیشتره که خود مردم در مورد مدیریت و مدیر جهادی حرف بزنن ت اینکه خود مدیر بگه!

قالیباف: مردم که هرجا میریم ما رو مورد لطف خودشون قرار میدن و تعریف و تمجید میکنن! ولی ما برای رضای خدا کار می کنیم نه برای تعریف مردم! بعدشم! مدیریت جهادی و عملکرد شهرداری یه بخش کاره و من میخوام از این فضای ویژه نامه نوروزی استفاده کنم تا یه سری حرفهای دیگه در مورد انتخابات و مسائل روزمره که تو گلوم مونده رو بگم. آخه صدا و سیما که هر صد سال یه بار میاد سراغ ما و جای دیگه ای هم وجود نداره که بخام این چیزا رو بگم، پس فقط همین همشهری خودمون میمونه که چار کلوم حرف بزنیم!

قوامی: این خیلی خوبه و مشکلی هم نداره که بالاخره در رسانه خودتون یه مصاحبه بکنین و حرفاتون رو در قالب اون بگین. ولی به نظرم عکس یک ویژه نامه رو به خودتون اختصاص ندین! اینطوری مردم میگن نگاه کن با پول بیت المال و پول عوارض و تراکم و پولی که از ما میگیره داره به نفع خودش تبلیغ میکنه! این ضد تبلیغه؛ مگه یادتون رفته که یکی از عوامل شکست شما در انتخابات سال ۸۴ کت شلوار ۶۰۰ هزار تومانی و عکسای آنچنانی بود؟! حالا اگرم اصرار دارید عکستون روی جلد کار بشه،‌ بهتره یکی از عکس های در حین کار، سخنرانی یا بازدید از پروژه باشه، نه یه عکس شیک با کت و شلوار!

قالیباف مدتی سکوت می کند و چیزی نمی گوید، سپس شماره مسئول دفتر خود را می گیرد و می گوید: خانم! به بچه های روزنامه بگید ویژه نامه رو با همون عکسی که انتخاب کردم بفرستن برای چاپ! در ضمن آقای قوامی هم با توجه به مشغله کاریشون دیگه نمیتونن با ما همکاری کنن! لطفا به دفتر بگین لوحی برای تقدیر از زحمات ایشون آماده کنن!